Informacje

Zaobserwuj nas

Retro-futurystyczne Symptomy w biegu

Retro-futurystyczne Symptomy w biegu

"Run" to tytuł pierwszego singla z debiutanckiego albumu „Good Damage” poznańskiego duetu Symptomy. Zespół pojawił się w grudniu 2019 roku, gdy z początkiem pandemii świat się zatrzymał, zabierając nas wszystkich w pełną obaw, niespodziewanych i nieznanych dotąd scenariuszy podróż w nieznane. Po krótkiej rozmowie telefonicznej, 27 grudnia 2019, Patryk Lichota i Witold Wolfram postanowili przeanalizować zebrany materiał, w lutym 2020 roku rozpoczęli próby twórczo-badawcze, których efektem był zapis studyjny albumu o tytule GOOD DAMAGE.

Patryk Lichota: Album „GOOD DAMAGE” obejmuje dziesięć piosenek charakteryzujących się estetyką retro-futurystyczną, czasem nieco melancholijną i mrocznym synth-popem lat 80’tych, przyozdabiając ją inspiracjami vaporwave, synthwave, ale także hard i (t)rap-core oraz odmianami nowatorskiego brzmienia metalowego i w kolejnych singlowych odsłonach będzie ukazywać się przez najbliższe miesiące.

Witold Wolfram: Słowa „Ready?” a następnie „Run" rozpoczynające singiel to pytanie, nie tylko zapowiadające dynamiczne otwarcie tegoż albumu, ale również ostrzeżenie. Wszyscy mamy dziś w rękach „broń”, której używamy często nieświadomie. Powstają pytania, czy lepiej uciekać, czy wykazać się odwagą do konfrontacji w tym śmiertelnie niebezpiecznym tańcu? „RUN” to  metaforyczna opowieść o niebezpieczeństwie jakie niosą niekontrolowane social media oraz sztuczna inteligencja. Każdy może być ofiarą, każdy może być oprawcą, czasem nie zdając sobie z tego sprawy. „RUN” jako utwór rozpoczynający album, wprowadza pewien niepokój i przygotowuje na nie zawsze przyjemną konfrontację ze skrajnymi emocjami i trudną niekiedy tematyką.

SYMPTOMY to duet:

Patryk Lichota - muzyk, kompozytor, artysta multimedialny, producent muzyczny, kurator. Absolwent Kulturoznawstwa i Muzykologii UAM w Poznaniu. Doktor nauk o sztuce w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów, wykładowca na kierunku Media Interaktywne i Widowiska, w Akademii Sztuki w Szczecinie, na kierunku Intermedia Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, członek centrum badawczego UAM HAT Center. Dyrektor artystyczny i producent festiwalu muzyki improwizowanej FRIV. Współorganizator Festiwalu Słuchowisk. Kurator Mediations Biennale. Autor muzyki teatralnej, słuchowisk, twórca instalacji multimedialnych (m.in. Cyborganic Plants, Omnihype, Oda di Neuro, Laseroom). Kompozytor muzyki do filmów The Case of Josephine H. (2014) oraz Trucizna i 16 (2017), Hybryda (2018) I. Gustowskiej oraz Transandino i Pierogarnia K. Piaseckiego. Twórca spektakli Strange Lóóp, Lightskin, Audfit, Echo Clickers. Laserflesh, Kserotyka Nielotów. Autor projektu muzyki tanecznej dla niesłyszących – DEAFINVIBE. Twórca projektu live video Fonoleptic, autor teledysków i oprawy wizualnej koncertów i spektakli teatralnych. W swojej pracy naukowej zajmuje się wirtualną rzeczywistością i teleobecnością, cybereschatologią, interaktywnością, sound art i sound design, teorią nowych mediów i gier wideo. Autor książki „Tradycje hałasu w sztuce dźwięku”.

Witold Wolfram - muzyk, kompozytor, wokalista, autor tekstów, w latach 1997 - 2009 związany z poznańską sceną hard-core, rap-core, math-core, crossover, nu-metal. Fan i koneser muzyki, sztuki nowoczesnej i performatywnej. Podróżnik i kolekcjoner wspomnień. Od dziecka związany z ideologią Straight Edge.

Zdjęcia & Produkcja - Patryk Lichota 
Tekst - Witold Wolfram 
Muzyka - Witold Wolfram, Patryk Lichota
Mix & Mastering - Patryk Lichota

foto: Yuliia Andriichuk